EXISTUJE, MUSÍTE JEN HLEDAT...

Mácha od Vepřeka, nebo Vepřek od Máchy...                                                                                                                                                           ...vždyť stačí se jen zaposlouchat....



Možná to znáte...

Jdete si takhle domů z práce a najednou se Vám v hlavě objeví písnička...

Začnete si jí jen tak pro sebe potichoučku pískat...
a  pískáte si jí do večera...
a další den ráno...
a odpoledne...
a večer...
Prostě ji z té hlavy nedostanete...

No a přesně to samé se stalo před pár dny i mě...

A ta písnička co se ke mě prorvala mezi davy turistů, hučícími auty a cinkajícími tramvajemi přesně uprostřed Vodičkovy ulice v centru Prahy, byla právě "Iduna"...
I když nevím, kde se právě tam, vzalo něco tak křehkého, romantického, něco se spoustou pocitů a něco co tam, na tom místě vlastně ani nemělo co dělat...

Že ztrácíte kontakt? Dobrá vysvětlím...

Karla Hynka Máchu a jeho "Máj", zná asi každý, ovšem jeho sbírku básní "Básně rozličné", už možná tolik lidí nezná. A právě odtud báseň "Iduna" je...

O její hudební provedení, (právě to, co jsem nemohl dostat z hlavy) se postaral český písničkář, hudebník a především člověk, jménem Karel Vepřek na svém v pořadí čtvrtém CD s názvem "Najdem den".

Měl jsem to štěstí, že jsem Karla poznal a od té doby se potkáváme dost často...Od něj jsem právě "Idunu" slyšel poprvé a poté ještě několikrát, včetně spousty jeho dalších písniček.

Ona však ve mě zůstala asi nejvíce a pocity při jejím poslechu mě napadlo spojit dohromady s obrázky...




Jestli s Vámi bude dělat to samé co se mnou, můžete posoudit sami...




Shodou okolností tento měsíc Karel slaví narozeniny, tak kromě "Iduny" přicházím ještě s přáním dobrého větru, písní, inspirace a spoustou dalších CD.

                                                                                      
                                                                                     I.P. RUMOV




Žádné komentáře:

Okomentovat